Blog DHM


Investiţia în print are beneficii superioare, care nu pot fi încă substituite de online

Deşi în ultimul deceniu migrarea în online a căpătat dimensiuni tot mai mari, printul con¬tinuă să aibă o mare importanţă, mai ales când vorbim de materiale publicitare. Bannerele, broşurile şi materialele printate sunt obiecte tangibile şi au o calitate diferită faţă de materialele digitale, care sunt mult mai volatile.
Dan Mateuţ şi Horia David, proprietarii DHM Company, o agenţie multidisciplinară de creaţie şi producţie publicitară din Bucureşti, ne-au acordat un interviu în cadrul căruia ne-au vorbit despre principalele provocări din industria print, dar şi despre planurile de viitor ale companiei.

Industria serviciilor, în general, şi aici se încadrează şi industria de print, creaţie grafică, intră într-o zodie complicată, din perspectiva viitorului. Schimbările sunt rapide, uneori, abrupte ca în acest moment de criză determinat de pandemie. Dacă vă uitaţi la viitor, cum vedeţi lucrurile în industria de print şi creaţie, în următorii ani?

Industria de print este în prezent orientată de campaniile publicitare setate de companiile mari din zona de farma, hiper şi supermarketuri, furnizori de energie electrică şi gaze. Printul este strâns corelat cu politica de branding şi comunicare a companiilor care îşi doresc să construiască o imagine prietenoasă şi accesibilă în relaţia cu colaboratorii şi cu resursa umană. Contextul social actual, deşi este o provocare economică globală, nu influenţează în atât de mare măsură evoluţia printului, încât deja în ultimul deceniu resimţim impactul migrării în mediul digital a tuturor elementelor care ţin de comunicare, display, vânzare şi creaţie.

Lumea publicităţii, din care fac parte atât tipografiile, cât şi firmele de producţie publicitară online este în continuă schimbare de ceva vreme. Aţi spune că există, la acest moment, o competiţie între print şi online?

Online-ul câştigă detaşat această competiţie prin interactivitate, viteză şi accesibilitate. Printul trebuie să se reinventeze şi să se caleze în permanenţă pe aceste coordonate, pentru a găsi noi soluţii de a deservi nişele şi zonele care nu pot fi încă susţinute digital.
Reporter: Care ar fi argumentele pe care le-aţi aduce în favoarea industriei de print?

Publicaţiile, broşurile, posterele, ambalajele - orice tip de materiale tipărite sunt obiecte fizice, tangibile, cu o calitate diferită de materialele digitale, de altfel volatile. Beneficiile printului se extind mult mai departe decât ne imaginăm la prima vedere. Printul este credibil. Poartă o anumită legitimitate, îţi oferă posibilitatea să îl laşi deoparte şi să revii la el oricând pentru a accesa o informaţie, fără a salva o pagină web sau deschide un device. În branding, observăm faptul că o tipăritură lăsată pe colţul unui birou, de exemplu, poate rămâne acolo o zi întreagă până când cineva vine şi o ridică - şi o cercetează, înainte de a o pune deoparte sau de a o arunca. Mai mult decât atât, printul ajută în continuare, în mod considerabil, felul în care un brand ajunge la oameni prin calităţi autentice precum fonturi, culori, imagini şi texturi, care ajută nu doar la recongnoscibilitate, ci şi la fidelizare. Printul este în continuare - şi va continua să fie - mult mai engaging. Un website sau un articol online poate fi parcurs (şi închis) în mai puţin de 15 secunde. Însă când un client sau posibil client citeşte un material tipărit, poate petrece până la 45 de minute citindu-l! Chiar şi în generaţia tânără, studiile ne arată o preferinţă a consumatorilor pentru cărţi şi publicaţii fizice, în detrimentul celor online. Experienţa este una imersivă, când citeşti o carte tipărită, să spunem, comparativ cu cititul pe un device, care poate fi însoţit de inevitabile întreruperi. Percepţia senzorială a printului şi calitatea sa de a interacţiona cu oamenii este un argument greu de combătut, în pofida avantajelor prezentate de mediile digitale, inclusiv cele legate de costuri. Calitatea acestei experienţe nu este dată doar de aspectul şi de textura produsului. Produsele tipărite - indiferent că sunt cataloage, broşuri, flyere sau afişe de mari dimeniuni, rămân superioare comparativ cu bannerele de pe site-uri web sau din social media (accesibile astăzi doar celor care nu folosesc Ad Blocker, de exemplu), când vorbim despre declanşarea intenţiei de achiziţie în mintea cumpărătorilor, indiferent că sunt B2C sau B2B. Printul este asociat cu conceptul de inspiraţie - un sentiment greu de înlocuit, chiar şi în viitor. Astfel, este sensibil de observat că investiţia în print are beneficii superioare şi care încă nu pot fi substituite de online

Care credeţi că e sursa dumneavoastră de competitivitate pe o piaţă atât de aglomerată? Ce anume vă diferenţiază de competitori?

Reuşim să livrăm soluţii optime pentru toate palierele în care au nevoie de suport clienţii noştri. Oferim consultanţă gratuită pentru determinarea mixului oportun de produse şi servicii, în funcţie de nevoile aplicate ale fiecărui business. Ne ghidăm după repere armonioase în mixul analitic/creativ de business. Păstrăm o atitudine curioasă, curajoasă şi sănătoasă în relaţia cu oamenii, precum şi în cea cu munca.

Aveţi un portofoliu de produse foarte variat, care sunt cele mai populare produse/servicii din portofoliu ale DHM Print?

Tipar offset şi digital, flexo şi formularistică personalizată sau nepersonalizată - prin care oferim materiale promoţionale, afişe, flyere, broşuri, stickere, totemuri, standuri, firme luminoase, cărţi de meniu, logo-uri, spidere, rollup-uri, mape de presă. De asemenea, pentru evenimente şi conferinţe de dimensiuni medii şi mari, am deservit în totalitate zona de livrabile print, cât şi organizarea efectivă.

Lumea se plânge în general în România de lipsa de calificare adecvată. Dumneavoastră cum aţi rezolvat problema aceasta?

Este într-adevăr o problemă stringentă pentru care căutăm mereu soluţii. Am optat de foarte multe ori şi pentru specializare la locul de muncă şi am investit în dezvoltarea unei divizii de vânzări şi producţie.

Criza indusă de pandemia Covid-19 şi impunerea distanţării sociale au obligat companiile să aleagă telemunca, ce soluţii a găsit DHM?

Am optat pentru soluţia firească impusă de contextul social actual.

Ce clienţi se regăsesc în portofoliul dumneavoastră?

Engie România, REHAU, Leaseplan, Maxbet România, Farmaciile Richter, Catena, Sportvision, Policolor, Aqua Carpatica, Lukoil, Pharma Plus, Timac, Ubisoft, Norofert Group, Epson, MedLife, F64.

DHM Print este una dintre companiile care a înţeles importanţa responsabilităţii sociale faţă de comunitate şi şi-a făcut un deziderat din a se implica în ajutorarea grupurilor vulnerabile, a tinerilor şi copiilor aflaţi în dificultate de boală şi financiară. Ne puteţi spune mai multe despre această implicare?

#JEANS4DREAMS este agentul de identitate CSR al DHM Company. Acomodând etapizat cauze vulnerabile social printr-o paletă complexă de iniţiative, Jeans4Dreams construieşte din 2017 spaţii sigure în societate pentru copii şi tineri. Prin Jeans4Dreams, DHM continuă să dezvolte perspective de suport durabil:
- pentru copiii cu boli rare şi aflaţi în situaţii de viaţă critice, prin Fundaţia Copii în Dificultate.
- pentru educaţia şi dezvoltarea sănătoasă a adolescenţilor şi tinerilor din generaţia actuală, prin programul naţional de suport psihologic YOU, îngrijit împreună cu Asociaţia Varyafin
- prin programe de burse de suport în educaţie şi dezvoltare personală accesibile liceenilor şi studenţilor cu merite excepţionale în situaţii vulnerabile
De asemenea, DHM a demarat în noiembrie 2019 proiectul YOU, un program complex de suport şi orientare personală şi profesională pentru adolescenţii şi tinerii din România. Am lansat în cadrul unui program pilot de testare, prima linie naţională de urgenţă dedicată exclusiv adolescenţilor şi tinerilor cu vârste între 13 şi 26 de ani - 0800 070 YOU / 0800 070 968. Mobilul nostru în acest sens este să facilităm suport psihologic gratuit, anonim şi la orice oră, de la personal empatic, specializat în cazuri de violenţă fizică şi emoţională, abuz, bullying, hărţuire sexuală, depresie şi tulburări emoţionale, cât şi pentru orientare educaţională sau dezvoltare personală.

3 sfaturi pe care le-aţi da specialiştilor din achiziţii care se află în căutarea unui furnizor de servicii de print şi creaţie grafică?

Recomandările noastre sunt să stabilească produsul final pe care şi-l doresc. Cel mai mult ne confruntăm cu comparaţiile inexacte - de aceea e importantă o evaluare foarte clară a produsului pe care îl au în vedere, pentru ca oferta să aibă aceeaşi bază. Brieful este extrem de important pentru dimensiunea de creaţie. De asemenea, e indicată necesitatea pentru compatibilitate între partea de creaţie şi cea de producţie. E importantă construirea şi menţinerea unei relaţii sustenabile între furnizor şi achizitor, care se dezvoltă în timp şi odată cu un timeline de proiecte.

Contact

Vă stăm la dispoziţie pentru orice detalii asupra serviciilor oferite. Consultanță gratuită. +40 722 652 292

TOP