Blog DHM


De la o companie ce realiza site-uri pentru clienți din SUA, la unul dintre jucătorii importanți de pe piața de print & advertising din România

Activi în piața românească de producție publicitară de peste 15 ani, fonda-torii DHM Company, Dan Mateuț (50 de ani) și Horia David (43 de ani), au creat compania DHM, denumire care a pornit de la inițialele numelor celor doi antreprenori. Astăzi, au ajuns la o cifră de afaceri de peste 2 mil-ioane de euro și 15 angajați.

DHM Company a fost înființată în anul 2005, ca o companie ce realiza site-uri pentru clienți din Statele Unite, în urma unei investiții de câteva mii de lei. „Eram oameni de vânzări la una dintre tipografiile mari din București, dar am constatat că piața avea nevoie și de altceva pe lângă tipar. Nu puteam aborda clienții care aveau campanii complexe, ce implicau atât partea de print, cât și pe cea de produse promoționale. Sau clienții care participau la târguri și expoziții și care aveau nevoie de construirea standului, de materiale tipărite și de promoționale pe care să le ofere vizitatorilor“, își amintește Horia David.

Dar „adevăratul pas spre antreprenoriat“, în sensul că au decis să se concen-treze pe afacerea lor, l-au făcut în perioada crizei economice din 2008, perio-adă pe care, privind acum retrospectiv, o consideră o lecție importantă, aplicată și în această nouă criză. Mai mult, acum au avut și capacitatea finan-ciară să-și susțină activitatea curentă și să-și ducă mai departe planurile de in-vestiții.

Pandemia și efectele ei

În 2019, valoarea pieței de publicitate online din România a fost de aproxima-tiv 80 de milioane de euro, conform studiului ROADS 2020, realizat de IAB România și PwC. De remarcat că, în ultimii patru ani, acest segment a avut o medie de creștere de circa 30%.

„Pandemia a însemnat și pentru noi, ca de altfel pentru majoritatea com-paniilor din lume, un moment de reset al activității. Chiar dacă în portofoliul nostru avem firme din aproape toate domeniile vieții economice, niciuna din-tre ele nu a mai comandat nimic în prima fază a lockdownului. Primele care au avut nevoie de ajutorul nostru au fost firmele din retail. Au urmat firmele din domeniul agricol, care își pregăteau campaniile de toamnă și care aveau ne-voie să își promoveze produsele și acțiunile“, punctează Dan Mateuț.

„Pandemia rămâne un eveniment foarte dur și provocator, care ne-a influențat mult. Activitatea noastră a frânat brusc și a fost foarte important să ne adaptăm repede, fără a avea vreo referință a ceea ce va urma“, declară Horia David.

„Există o regulă generală în industria publicitară, conform căreia cheltuielile alocate promovării sunt strâns corelate cu creșterea sau cu scăderea PIB-ului și influențate de încrederea pe care firmele o au în mediul social, astfel încât pandemia a condus la o scădere imediată și în ceea ce privește industria publicitară. Iar compania noastră a fost direct afectată. Deși sunt semnale că piața de print o să scadă mult, antreprenorii consideră că promovarea pe această cale nu va dispărea. Cel puțin, nu în următorii ani. Cu alte cuvinte, proiectele în acest domeniu „vor fi mai mici cantitativ și va fi nevoie de recal-ibrarea capacităților de producție pentru a putea fi competitiv“, îl completează Dan Mateuț.
În plus, datorită economiilor făcute în trecut, DHM Company nu a fost nevoită să recurgă la concedieri și a reușit să păstreze același nivel de remunerare pentru toți angajații.

Pandemia i-a determinat pe cei doi antreprenori să grăbească acest proces, în-curajați mai ales de creșterea exponențială a vânzărilor online.
Cei doi au adoptat o strategie și nu au de gând să dea afară din oameni, ba chi-ar vor să angajeze. Sunt de părere la unison, că producția publicitară își va modifica direcția.

„Publicitatea online a crescut exponențial și va mai crește în următoarea peri-oadă. Este cea mai dinamică, având cea mai mare oportunitate de creștere. În cazul obiectelor promoționale, direcția este aceea a folosirii în campanii a produselor ce pot fi asociate și conceptului de work from home“, mai spune Horia David.

„În orice activitate economică este important să se vândă produsul, astfel încât considerăm că forța de vânzări trebuie să fie bine structurată și trăinuită, pentru a face față tuturor provocărilor din acest domeniu, pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri și evident pentru dezvoltarea acestui business. După cum bine se știe, echipa de vânzări este motorul unei companii, iar noi ne dorim un motor performant”, spune Dan Mateuț.

Anul 2021, anul recalibrării

Fondatorii companiei sunt de acord că anul 2021 va fi unul de recalibrare a business-ului pentru ei, din punct de vedere al cifrei de afaceri, care a scăzut anul trecut din cauza pandemiei.

„Deși anul 2020 a fost un an greu nu doar pentru firmele din domeniul nostru, ci pentru întreaga economie în ansamblul ei, noi ne-am păstrat numarul de an-gajați, iar de la începutul acestui an suntem într-un plin proces de recrutare în aproape toate departamentele și de retehnologizare. Ne-am mărit echipa de vânzări și am făcut investiții în echipamente pentru asigurarea capacităților necesare creșterii vânzărilor ”, completează Horia David. Fondatorii companiei speră ca evenimentele și târgurile să își reia calendarul obișnuit. Campionatul European de Fotbal, festivalurile care anul trecut nu s-au mai desfășurat, târgurile și conferințele care și-au închis porțile din cauza pandemiei sunt evenimente pe care Dan Mateuț și Horia David le țintesc în acest an pe care ei îl consideră de revenire.

Revenirea va veni în 2022

Cei doi consideră că economia va avea o variație care va depinde de progresul campaniei de vaccinare și de restricțiile sanitare și cred că anul acesta vă fi unul de creștere economică, mai temperată în primul semestru și mai susținută în cel de-al doilea. „Însă despre o revenire putem discuta abia în anul 2022. Că această revenire economica va fi în V sau W, este greu de anticipat. Măsurile care se vor lua la nivel național vor fi foarte importante. Însă evoluția pan-demiei la nivel global, având în vedere interdependența economiilor, va fi una dintre necunoscute, care își va pune ea amprenta asupra tipului de revenire”, este de părere, pe de altă parte, Dan Mateuț.

Dacă tot au adus vorba despre campania de vaccinare, intervine curiozitatea dacă angajații companiei se vor vaccina.

„Un business de succes înseamnă și o companie cu oameni sănătoși, astfel încât încurajam vaccinarea în rândul angajaților. Desigur decizia le aparține. Așteptăm să vedem strategia Guvernului legată de vaccinare, așteptăm închei-erea procesului de vaccinare a persoanelor din Etapa 1 și Etapa 2 și apoi vom acționa pentru a ne vaccina angajații care își vor dori acest lucru. Considerăm că inunizarea în procent cât mai mare a populației va face posibilă revenirea la normalitate pe care toți ne-o dorim”, evidențiază Horia David.

Contact

Vă stăm la dispoziţie pentru orice detalii asupra serviciilor oferite. Consultanță gratuită. +40 722 652 292

TOP