Blog DHM


Cum se digitalizează industria de print în pandemie

În ultimele 10 luni, digitalizarea a fost accelerată de criza sanitară și de măsurile de distanțare impuse de autorități. Astfel, orice companie, indiferent de industria în care activează, a fost nevoită să accelereze digitalizarea, chiar dacă specificul business-ului se desfășura mai mult în offline. Este cazul și companiei DHM, care oferă de peste 15 ani servicii integrate în industria de producție publicitară în România. Cei doi fondatori ai companiei, Dan Mateuț și Horia David au păstrat toți angajații și nu le-a redus salariile pe timpul pandemiei, deși cifra de afaceri în semestrul I al acestui an a scăzut față de prima jumătate a anului trecut.

Astfel, Dan Mateuț și Horia David au ales să învestească într-un magazin online, deoarece toți clienții lor și-au redus cheltuielile de promovare din doua motive: contactul fizic cu clienții este mult redus și mare parte a angajaților lucrează de acasă.

Compania DHM pregătește pentru 2021 un plan de investiții care să țintească și piața B2C și să poată vinde o parte dintre produsele lor și către persoane fizice. Antreprenorii plănuiesc lansarea unui magazin online pentru obiecte promoționale personalizate. Își propun să creeze stocuri interne pentru mare parte din produsele de pe platformă, astfel încât termenul de livrare să fie mic. De asemenea, vor să depășească granițele naționale și să aducă în portofoliul lor și clienți din alte țări. Astfel, Compania DHM țintește piața persoanelor fizice care doresc să trimită cadouri personalizate prietenilor, dar și companiile mici și mijlocii, care astfel pot comanda materiale promoționale atât pentru angajați, cât și pentru parteneri.

De ce DHM Company?
În cei peste 15 ani de activitate, am dovedit că suntem serioși, că suntem dedicați și că ne respectam întotdeauna promisiunile. Pentru că ne-am consiliat clienții și le-am oferit întotdeauna cele mai bune soluții pentru businessul lor, chiar daca asta a însemnat chiar un profit mai mic. Integram soluțiile de marketing și economisim timpul pe care clienții noștri ar fi trebuit să îl consume căutând rezolvare pentru necesitățile lor la mai mulți furnizori.

Ce sumă ați investit în business?
Am început cu câteva mii de lei, cu ambiția de a reuși și cu experiență căpătată în mulți ani munciți în domeniu înainte de a face acest pas.

Cați acționari are compania?
În acest moment, suntem doi acționari. Așa ne-am gândit și businessul încă de la momentul înființării lui. Ne-am completat și ajutat unul pe celalalt și am trecut împreună peste greutățile începutului și peste provocările schimbărilor din mediul de afaceri.

Ce tipologie au clienții care apelează la serviciile dumneavoastră?
DHM Company are în portofoliu câteva sute de clienți. De la clienți care comanda câteva cărți de vizita, până la clienți cărora le gândim strategii de marketing. Toți au aceeași importanta pentru noi și sunt tratați cu aceeași atenție și considerație. Avem clienți din domeniul bancar, al asigurărilor, clienți din retail, din farma, din agro-business, din construcții. Acesta a fost întotdeauna avantajul nostru, riscul de colaps s-a dispersat în portofoliu, atunci când unul dintre sectoarele economice a avut probleme. Avem în portofoliu clienți care au înțeles că este mai ușor să lucrezi cu o companie care iți oferă tot ce ai nevoie și pe care te poți baza că își va respecta promisiunile.

Cați angajați aveți în acest moment?
În grupul DHM sunt 19 angajați. Suntem mândri că, în ciuda pandemiei, noi am angajat colegi noi. Și suntem bucuroși că nu a fost nevoie să reducem nivelul de venit al colegilor noștri.

În ce măsură a influențat pandemia strategia de business a companiei?
Pandemia este un moment dur al activității oricărei firme din mediul de business și asta nu doar la noi în tara. Strategia noastră nu s-a schimbat, am optimizat doar cheltuieli și procese. Aceleași investiții dorim să facem, aceleași planuri de viitor avem. Pandemia a fost chiar momentul care ne-a provocat să gândim și implementam mai repede ideile. Digitalizarea ce rol a luat după pandemie?
Digitalizarea ne-a ajutat să înțelegem mai bine ce făceam corect și ce greșeam. Atunci când resursa financiara este mai mica, ești obligat să gestionezi mult mai bine fluxurile de producție, pentru a creste productivitatea. Acest lucru s-a întâmplat și în cazul nostru: prin implementarea de soluții software, am crescut productivitatea și am putut înțelege mai bine activitatea. Ne dorim să ne creștem cota de piață și să ne consolidam relațiile cu clienții deja existenți în portofoliu prin itermediul digitalizării.

Sunteți pregătiți să mai investiți în tehnologie și în ce anume?
Da, atât timp cât nu ai planuri de viitor ești sortit să dispari. Avem în plan investiții de peste 100.000 euro pentru 2021, care include piața B2C și astfel să putem vinde o parte dintre produsele noastre și către persoane fizice. Plănuim lansarea unui magazin online pentru obiecte promoționale personalizate. Ne propunem să creăm stocuri interne pentru mare parte din produsele de pe platformă, astfel încât termenul de livrare să fie mic. De asemenea, vrem să depășească granițele naționale și să aducă în portofoliul nostru și clienți din alte țări. Astfel, noi, compania DHM, țintește piața persoanelor fizice care doresc să trimită cadouri personalizate prietenilor, dar și companiile mici și mijlocii, care astfel pot comanda materiale promoționale atât pentru angajați, cât și pentru parteneri

Ce perspective are piață de print din România?
Piață de print vă exista încă mulți ani de acum înainte. Cred însă că vă trebui să se recalibreze. Să așeze capacitățile de producție pentru tiraje mici și medii, cu finisare deosebita. Să se doteze tehnologic astfel încât să poată face fata unui volum mare de comenzi, dar de tiraj mic. Să optimizeze fluxurile de producție, astfel încât termenele de livrare să se măsoare în ore și nu în zile. Din cauza pandemiei și a nesiguranței pe care o crează, clienții sunt din ce în ce mai tentați să lungească termenul de lansare a comenzii până în ultimul moment și cred că tipografiile trebuie să se doteze tocmai în aceasta direcție.

Cum vedeți anul 2021?
Va fi un an provocator. Nimeni nu a mai trăit situația actuală și de aceea este imposibil să faci previziuni. Sper să găsim soluția de “conviețuire” cu acest vi-rus și să putem continua activitatea economica puternic afectata în 2020. Tot ce putem face noi că și companie este să ne protejăm angajații, să ne optimizăm costurile și să investim în tehnologie, pentru a fi pregătiți pentru repornirea motoarelor.

Contact

Vă stăm la dispoziţie pentru orice detalii asupra serviciilor oferite. Consultanță gratuită. +40 722 652 292

TOP