Blog DHM



DHM Company, agenţie de producţie publicitară: Dacă în urmă cu 20 de ani internetul tocmai începea să decoleze, în ultimii ani cheltuielile publicitare în online au explodat şi tendinţa se va menţine.

Dan Mateuţ şi Horia David, fondatorii DHM Company, o agenţie multidisci-plinară producţie publicitară şi de creaţie, cu o prezenţă de 15 ani pe piaţă, consideră că industria publicităţii se va schimba în următoarea perioadă, pentru că au existat modificări la nivelul comportamentului comsumatorilor, provocate de criza coronavirusului.

„Criza a luat prin surprindere companiile, care trebuie să-şi revizuiască mesajele publicitare pentru a se putea apropia de clienţii lor şi pentru a-şi păs-tra cota de piaţă. Credem că este esenţial să se utilizeze un indicator tangibil pentru a anticipa viitorul pieţei publicitare. Acest indicator este indicele de in-credere al consumatorului. Daca el este încrezător în ceea ce priveşte viitorul, clientul va cumpăra, companiile vor câştiga şi piaţa publicitară se va rev-igora”, spun fondatorii DHM Company.


- Cum v-a venit idea sa porniți acest business? Ce suma ati investit pe atunci in el?
A venit in mod natural ideea, intrucat locul nostru de munca din acel moment nu putea raspunde tuturor cererilor venite din piata. Era o tipografie si nu putea raspunde cererilor de creatie, de promotionale, productie publicitara, de creare de site-uri, evenimente etc. Foarte multi clienti ne cereau asta. Inves-titia a fost de cateva mii de euro, avand norocul sa avem furnizori care ne-au sustinut in primele luni de activitate. Cand activitatea a devenit mai mare, am apelat la o linie de credit si astfel am reusit sa sustinem business-ul in crestere.


- Ce v-a determinat să deveniți antreprenori?
Desi angajatorul nostru era unul de top in industria tipografica, produsele oferite erau firesc nisate. Piata publicitara fiind una extrem de diversificata in produse si servicii am hotarat sa trecem la un nou nivel si sa venim in intam-pinarea viitorilor nostri clienti. A fost un adevarat challenge, insa experienta acumulata si dorinta de reusita au contant extrem de mult in dezvoltarea DHM.


- S-au schimbat clientii dumneavoastră in timp sau obiceiurile lor? Cum?
Da, mult. In cazul nostru a fost un pic diferit intrucat am inceput in plina criza munca efectiva la DHM, adica exact momentul in care clientii taiau drastic bugetele de promovare. Bugetele au crescut treptat si preferintele s-au schim-bat. In cazul produselor promotionale, clientii au constientizat ca nu atat canti-tatea, cat mai ales calitate produsului oferit partenerilor ii diferentiaza. Si in ceea ce priveste clientii pentru productia publicitara, lucrurile s-au modificat. Au aparut proiecte din ce in ce mai complexe iar atentia la detalii a devenit un numitor comun al acestora.


- Cum a fost perioada stării de urgenta pentru businessul dumneavoastră? Si-a revenit acum piata? Aveți noi clienți?
A fost provocatoare. Piata publicitara a fost una dintre primele afectate de cri-za coronavirusului, intrucat investitiile in publicitate au fost reduse. Majorita-tea campaniilor au fost amanate . A trebuit sa gestionam mult mai strict bugetele de venituri si cheltuieli astfel incat sa pastram echilibrul si sa ne putem pastra aproape toti colegii. Exista o emulatie in piata acum la inceputul lunii septembrie, cu cereri si discutii, dar piata este in continuare afectata puternic de criza sanitara. Am reusit in peri-oada pandemiei sa aducem in portofoliu cateva firme mari cu care ne man-drim. Speram ca o data cu revenirea din concedii, sa reporneasca si proiectele puse pe hold. Sa ne intelegem, aproape toti clientii nostri au decis doar sa de-caleze datele de implemetare pentru proiecte, nu au anulat proiectele. Acest lucru ne incurajeaza intr-o revenire mai rapida.


- Cat de repede s-a digitalizat industria de productie publicitara?
Procesul de digitalizare a inceput demult si nu doar in domeniul productiei publicitare. Pandemia doar a accelerat procesul, iar acum, cu atat mai mult, lucrurile se vor indrepta in aceasta directie. Este adevarat ca digitalizarea simplifica multe procese. Optimizarea procesului de productie se datoreaza în mare parte digitalizarii si probabil acesta este cel mai important aspect care ne va asigura reusita si in viitor. Fara digitalizare nu se poate face un business de success in aceasta perioada. Digitalizarea ne-a ajutat sa gestionam corect si partea financiara, dar si procesul de ofertare si productie efectiva. Termenele foarte scurte de livrare solicitate de client nu pot fi indeplinite fara o optimizare eficienta a intregii activitati


- Cat costa sa faci un panou de publicitate de dimensiuni standard? Sau da-ti un exemplu.
Productia publicitara este atat de variata, iar chiar si un simplu panou publicitar implica atat de multe variabile tehnice, incat este dificil de dat un raspuns concret.


- Cum e acum în campania electorala? A crescut numărul de comenzi?
Exista o crestere, dar ea nu este datorata campaniei electorale. De obicei, din septembrie, dupa perioada de concedii, numarul de comenzi , dar si volumul lor intra intr-o panta ascendenta pana la finalul anului. In industria noastra, intotdeauna semestrul 2 a fost mai bun decat semestrul 1, cel putin din istoricul firmei noastre de mai bine de 10 ani. lucrurile asa s-au intamplat. Campania electorala nu a fost niciodata un motor al afacerii noastre


- Care este viitorul pieței publicitare?
Publicitatea se va schimba, intrebarea cheie este cat de radicala va fi aceasta. Modificarile comportamentale ale consumatorilor, provocate de criza au luat prin surprindere companiile, care trebuie sa-si revizuiasca mesajele publicita-re pentru a se putea apropia de clientii lor si pentru a-si pastra cota de piata. Credem ca este esential sa se utilizeze un indicator tangibil pentru a anticipa viitorul pietei publicitare. Acest indicator este indicele de incredere al consumatorului. Daca consumatorii sunt increzatori in ceea ce priveste viitorul, vor cumpara, companiile vor castiga si piata publicitara se va revigora. In plus, online-ul va fi din ce in ce mai prezent in viata noastra. Daca in urma cu 20 de ani, internetul tocmai începea să decoleze, in ultimii ani cheltuielile publicitare in online au explodat si isi vor pastra aceasta tendinta si in viitor.


- Ce cifra de afaceri estimati dumneavoastră pentru acest an? Vedeti o crestere sau mentinere a afacerii?
2 mil de euro, ceea ce inseamna o reducere, lucru absolut normal avand in ve-dere scaderea activitatii de promovare a tuturor clientilor nostri, din prima parte a anului, insa credem intr-o revenire si crestere in anii urmatori, depinde foarte mult si de cat va dura aceasta criza sanitara si ce urme va lasa .


- Unde vedeti businessul peste 2-3 ani?
Este greu de anticipat cum vor evolua lucrurile. Ne dorim sa ramanem acelasi partener pe care clientii nostri sa se poata baza. Ne dorim ca ajutati fiind de investitiile pe care le vom face in aceasta perioada in retehnologizarea activitatii sa ramanem aceeasi companie care raspunde prompt si in temen scurt oricarei provocari.

Contact

Vă stăm la dispoziţie pentru orice detalii asupra serviciilor oferite. Consultanță gratuită. +40 722 652 292

TOP